3.30.2011

March 30 : A message from the Ask and It Is Given Perpetual Calendar

March 30
  
When fully focused upon your desire (and your vibrational offering purely reflects that ), you feel wonderful.
And when focused upon the absence of something you truly want, you feel awful.
Your emotions always let you know what you are doing with your vibration; your emotions always let you know exactly what your point of attraction is; and so, by paying attention to your emotions and by deliberately offering thoughts that affect the way you feel, you can consciously guide yourself into the vibrational frequency that will allow the fulfillment of any desire you hold.

************************
今日の言葉は、最近、自分が気をつけたいと思っていることだったので、かなり心に響いた。

************************

自分が願っていることと、思いが純粋に同じであれば、素晴らしい気分になるけれど、「欠落」していることに焦点を当ててばかりいると、ひどい気分になる。

ということは、今自分がどのような気分でいるか、そのことに気づけば、自分がどのようなこと(願っていること、願っていないこと)に今本当に焦点を当てているかが分かるので、願っていることに純粋に焦点を当てるように訓練をしていくようにすると、気分が良くなれので「思い」=「願い」になり、願いを叶える道筋が出来る・・・という意味でしょうか。

この言葉は、以前ご紹介したウイル・ボウエンさんの著書「もう、不満は言わない」や「もう、不満は言わない『実践編』」、更に、ウェイン・W・ダイアー博士の「思い通りに生きる人の引き寄せの法則」、などにも通じています。

「不満に思うこと」を考え続けている間は、幸せへの道は閉ざされてしまうので、「願いを叶えたい」と思ったら、良い方向へ「思い」を修正する(焦点を合わせ直す)ようにしましょう---ということが、あらゆる本に書かれています。
気持ちを前向きに保つことが大事ってこと・・・ですね。

0 件のコメント: